maandag 18 augustus 2008

Het kappen van Bomen





Het onnodig kappen van bomen maak ik me ook erg boos om.
Een voorbeeldje, ik had uitzicht als ik op mijn bed lag in mijn
vorige huis van grote oude hoge prachtige bomen heerlijk vond
ik dat om te zien, als het waaide zag je alles heen en weer gaan.
Niet dat alleen, ze gaven ook bescherming als de storm zwaar was
inverband met de ramen, en het was niet zo koud in de winter.
Tot op een dag ze plots plaats moesten maken voor ordinaire,
tuintjes, daarvoor waren hele oude bomen zomaar weggekapt.
Ik, miste ze verschrikkelijk, en ik was boos en verdrietig.
En dan die open vlakte als er storm was en de kou die je voelde.
Verschrikkelijk dat bomen oude bomen plaats moeten maken
voor die vreselijke tuintjes zonder groen.
Ik ben tegen alle vormen van onnodig bomen kappen ik voel
me dan rot daardoor, ik ben mijn hele leven gefacineerd geweest,
door bomen, en bossen, als kind had ik dat al!


elise

Geen opmerkingen: